Tanzania Dag 1 - Kilimanjaro

17 oktober 2014 - Kilimanjaro, Tanzania

Op vrijdag 17 oktober begon onze reis naar noord Tanzania. Om 10:00 vlogen we naar vliegveld Kilimanjaro. De vlucht was prima. We hebben ons niet verveeld met de vele films die we hebben gekeken. Tijdens de vlucht kregen we een formulier die we moesten invullen en inleveren bij aankomst in Tanzania. Het was een gezondheidsverklaring om te kijken of er een kans bestond dat we Ebola het land binnen brengen. Bij aankomst op vliegveld Kilimanjaro stonden twee mannen die dit formulier verzamelden van alle passagiers. In Nederland zou dit allemaal heel geordend zijn, dat was het in Tanzania niet. Twee man personeel om deze formulieren te verzamelen van alle passagiers die uitstapten was veel te weinig. Het was heel chaotisch, er waren geen rijen, en alles liep door elkaar. Sommige mensen zullen gewoon door zijn gelopen en daarmee hun formulier niet af hebben gegeven. Wij hebben uiteraard ons formulier wel ingeleverd, alleen dit werd half gekreukt ergens tussen de andere papieren gestopt. Of ze ons formulier ooit nog terug kunnen vinden is dus nog de vraag. Daarnaast werd geen enkel formulier, van welke passagier dan ook, gecontroleerd op inhoud. Ook moesten we ons visum regelen. Dit duurde een tijdje omdat je langs drie verschillende loketten moest om dit te regelen. Een om te betalen, de ander voor de stempel en de derde voor pasfoto en vingerafdrukken.

Daarna werden we naar onze eerste lodge gebracht. Dit was een paar minuten van het vliegveld af, ideaal dus. Daar aangekomen stond personeel al klaar om onze koffers te dragen naar ons huisje en de fooien in ontvangst te nemen. We hadden een mooi huisje met rieten dak. Na geproost te hebben op onze vakantie in de lounge zijn we snel gaan slapen onder een enorme klamboe. Harry sliep uiteraard meteen, maar ik had er meer moeite mee. Na maar vier uur slaap van de nacht daarvoor en een reis van 15 uur lag ik nog klaarwakker in bed. Ik denk van de indrukken en de geluiden van buiten.

1. Arjen:
    19 oktober 2014
    Ja daarom zit ik in su. Om van dat geregel af te zijn.hier ontvang ik geen post alleen blauwe formulieren van de belastingdienst.
    Laatst in nl was ik een dag bezig met administratie.
    Reizen is leuk he Timmy. Stewardess worden misschien?
    Die vader van jou heeft duidelijk nergens moeite mee.
    Juist die geluiden zijn leuk om naar te luisteren. Donker gebrul zijn leeuwen. Maar die zijn bang voor klamboes....dus welterusten.
  2. Patrick Vunderink:
    20 oktober 2014
    Leuk verhaal Timi! Bureaucratie op het vliegveld, heel herkenbaar. Ik ga het zeker volgen. Veel plezier!