Dag 9 - Zanzibar

25 oktober 2014 - Zanzibar, Tanzania

Dit is het verslag van 25-10-2014.

Wat gaat de tijd snel, vandaag is al onze 9e dag. Vanochtend moesten we vroeg opstaan (voor mij dan…Harry kon uitslapen want de wekker stond om kwart voor zes) om onze vlucht te halen naar Zanzibar. Alles ging lekker vlot, zo ook het vervoer met de auto van het vliegveld in Zanzibar naar onze lodge. De chauffeur die ons hier naar toe bracht, reed levensgevaarlijk en brabbelde ondertussen ook nog wat gebrekkig Engels. Hij reed soms wel 100 kilometer per uur, op een weg waar kinderen naast aan het spelen waren. Inhalen in bochten was ook geen probleem. Gelukkig zijn we veilig aangekomen.

De lodge is prachtig. We hebben een mooie kamer met zicht op de Indische Oceaan. Leuk ingericht, aparte douche, aparte toilet en in ons tuintje 2 ligstoelen in de zon en 2 ligstoelen in de schaduw. We hebben zelfs een apart kamertje voor onze bagage.

Na het op orde brengen van de bagage, zijn we aan het zwembad gaan liggen op ligbedjes met heerlijke matrassen en kussens onder een grote kokosnotenboom. Deze lodge ligt iets hoger dan de zee, waardoor je vanuit het zwembad zo de zee in kijkt (zie foto’s). Harry voelde zich hier prima thuis, want Timi heeft zijn gesnurk drie kwartier aan moeten horen. Uiteraard heb ik hier even een foto van gemaakt. Het water van het zwembad is niet koud, maar wel verfrissend. Zelfs Timi vond het niet koud, waardoor ze zo het zwembad in liep zonder eerst te hoeven wennen aan het water. Hetzelfde geldt voor het water van de Indische Oceaan. Dit water is zelfs nog warmer dan het water in het zwembad. Een duik in de zee hebben we dus ook al genomen.

Net hebben we lekker gegeten met de voeten in het zand en een heerlijk briesje van de zee. Zelfs in de avond is het hier niet koud. Morgen hebben we besloten een rustdag in te lassen, omdat we behoorlijk moe zijn van de afgelopen week. Hoewel we ons vanmiddag flink hebben ingesmeerd en we steeds in de schaduw hebben gelegen, blijken we toch al aardig verkleurd te zijn. Timi had de verkeerde bikini aangetrokken, waardoor ze nu witte strippen op haar schouders heeft staan. Dit kan natuurlijk echt niet, dus daar moet morgen wat aan gedaan worden (dit was precies de reden waarom Timi 2 bikini’s heeft meegenomen). Maandag gaan we waarschijnlijk naar Stone Town (Zanzibar stad) en dinsdag ochtend gaan we denken we snorkelen. Morgen maken we jullie weer jaloers met een ander verslag (hoorden dat het in Nederland regende?).

1. Hettie:
    25 oktober 2014
    Om jaloers op te worden. Wij zitten hier in de regen! Timi zal wel weer poepiebruin thuiskomen.
  2. Timi:
    26 oktober 2014
    Ik wil niet zeuren hoor, maar de zon is hier zo fel dat zelfs ik niet in de zon kan zitten. Bruin misschien, maar poepiebruin? Hahaha grapje.
  3. Oma van Asten:
    26 oktober 2014
    wat een prachtig land nog veel kijk plezier.
  4. Hettie:
    26 oktober 2014
    Toch gelukt mam, om een reactie te plaatsen. Je vorige reactie staat onder een foto.
  5. Oma van Asten:
    26 oktober 2014
    ik vind het fijn dat julliehet zo leuk hebben
    genieter maar van,wij ook. tot ziens oma,
  6. Timi:
    26 oktober 2014
    Ja we kunnen alle reacties lezen. Heel leuk dat iedereen op foto's en reisverhalen reageert. Ik sla ze allemaal op voor ons fotoboek :) Wat is mijn oma toch modern, reageren op reisverhalen van ons!!
  7. Jolanda:
    20 december 2014
    Wij kennen elkaar niet, maar via Google kwam ik op jullie blog terecht. Mooie foto's en leuk verhaal. Brutale vraag: in welk hotel verbleven jullie in Zanzibar, met dat prachtige zwembad en mooie uitzicht vanuit jullie kamer?
    Dank alvast voor de reactie (wij zijn van plan in februari te gaan, maar moeten nog boeken; tips?!
  8. Timi:
    20 december 2014
    Hallo Jolanda!

Wat leuk dat jullie op onze blog terecht zijn gekomen. Onze reis was fantastisch en ik droom stiekem om terug te gaan.

Op Zanzibar verbleven wij in de Shooting Star Lodge. Super mooie lodge, we hebben echt genoten. We hebben ook andere lodges gezien toen we op Zanzibar waren, maar vond die van ons toch met mooiste. Overal mooie zandpaden, dus je kon bij wijze van met je blote voeten naar het diner lopen. Een ander voordeel was, vond ik, dat het wat kleinschaliger was, zodat je niet de zoveelste gast was. Kijk maar eens op internet. Mocht je nog vragen hebben, vraag gerust! Leuk juist.

Groetjes Timi